
23.9.2021 (Webnoviny.sk) -
- Stredisko THÚ sa súčasne postará o čistenie exteriéru aj interiéru vlakov
- Moderné priestory pre technicko-hygienickú údržbu vybuduje ZSSK okrem Humenného aj dvoch ďalších mestách – vo Zvolene a Nových Zámkoch
- vybudovanie koľaje pre technickú údržbu vozňov s prehliadkovým kanálom v osi koľaje dl.354 m (koľ. č. 201) vybavená rozvodmi potrebných médií a stojanmi pre vyprázdňovanie fekálnych kontajnerov vozidiel s vákuovým WC, umiestnenými medzi koľ. č. 201 a 202b, koľaj bude prestrešená,
- vybudovanie koľaje pre hygienickú údržbu vozňov – fekálna koľaj (koľ. č. 202b) so zbernou vaňou dĺžky 136 m, vybavenú bočným vyvýšeným manipulačným chodníkom, rozvodmi potrebných médií a stojanmi pre vyprázdňovanie kontajnerov vákuových WC umiestnenými medzi koľ. č. 201 a 202b, koľaj bude prestrešená,
- vybudovanie novej haly prevádzkového ošetrenia (HPOS) pre dieselmotorové jednotky (DMJ) dĺžky cca 90,5 x 18,7 m s dvoma koľajami č. 212, 213, so zníženou podlahou s prehliadkovým kanálom, s technologickým zariadením pre vyväzovanie podvozkov a manipuláciu s nimi (mostový žeriav, zdviháky), s rozvodmi potrebných médií a šachtou s vývodom pre vyprázdňovanie fekálnych kontajnerov, v hale bude vykonávaná aj dezinfekcia fekálnych nádrží DMJ,
- vybudovanie stabilného halového umývača umiestneného v existujúcej hale mytia (hala H2), ktorá bude rekonštruovaná, s jednou koľajou (koľ. č. 207) a posunovacím zariadením pre obojsmerný pohyb umývanej súpravy (maximálna dĺžka súpravy – 123 m),
- rekonštrukcia haly opráv vozňov (H1) s odvesením s dvoma koľajami (koľ. č. 209, 211),
- rekonštrukcia haly prevádzkového ošetrenia motorových hnacích dráhových vozidiel (HDV) a motorových vozidiel (MV) s dvoma koľajami (koľ. č. 204, 206),
- rekonštrukcia štyroch odstavných koľají č. 204a, 205, 206a prechádzajúcich cez existujúcu halu H3 a koľ. č. 214 vedľa HPOS DMJ s rozvodom potrebných médií,
- rekonštrukcia ostatných koľají – spojovacie koľ. č. 202, 210, vzťažná koľaj č. 202a.
O projekte
THÚ Nové Zámky
Predpokladané finančné náklady na výstavbu strediska THÚ v Nových Zámkoch sú vo výške 41,8 mil. eur bez DPH. Hlavnú časť pokryjú prostriedky z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, zvyšok pôjde zo štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov ZSSK, konkrétne:- Európsky fond regionálneho rozvoja: 33,6 mil. eur,
- ŠR SR: 5,9 mil. eur,
- ZSSK: 2,3 mil. eur.
THÚ Zvolen
Predpokladané finančné náklady na výstavbu strediska THÚ vo Zvolene sú vo výške 34,2 mil. eur bez DPH. Hlavnú časť pokryjú prostriedky z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, zvyšok pôjde zo štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov ZSSK, konkrétne:- Európsky fond regionálneho rozvoja: 27,3 mil. eur,
- ŠR SR: 4,8 mil. eur,
- ZSSK: 2,0 mil. eur.
THÚ Humenné
Predpokladané finančné náklady na výstavbu strediska THÚ v Humennom sú vo výške 28,6 mil. eur bez DPH. Hlavnú časť pokryjú prostriedky z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, zvyšok pôjde zo štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov ZSSK, konkrétne:- Európsky fond regionálneho rozvoja: 22,8 mil. eur,
- ŠR SR: 4,0 mil. eur,
- ZSSK: 1,7 mil. eur.
- celkový objem: 160 miliónov eur
- predpokladané dodanie: 2020 – 2021 (20 ks EJ je už v prevádzke)
- nasadzovanie: regionálna doprava (Žilinský a Trenčiansky kraj)
- celkový objem: 77 miliónov eur
- predpokladané dodanie: 2019 – 2021 (všetkých 21 ks DMJ je už v prevádzke)
- nasadzovanie: regionálna doprava (Banskobystrický, Žilinský a Trenčiansky kraj, Prešovský kraj)
- celkový objem: 38,8 milióna eur
- predpokladané dodanie: január 2021 – december 2021
- nasadzovanie: regionálna doprava (tatranské elektrické železnice a ozubnicová železnica)
- celkový objem: 66,8 milióna eur
- predpokladané dodanie: 2018 – 2021 (všetkých 35 ks nových vozňov je už v prevádzke)
- nasadzovanie: diaľková doprava (Žilina – Praha; Bratislava – Košice)
- celkový objem: 37,8 milióna eur
- predpokladané dodanie: 2018 – 2021 (48 ks modernizovaných vozňov je už v prevádzke)
- nasadzovanie: diaľková doprava (Žilina – Praha; Bratislava – Košice)
- celkový objem: 3,9 milióna eur
- predpokladané dodanie: 2016 – 2020 (všetkých 37 ks renovovaných vozňov je už v prevádzke)
- nasadzovanie: diaľková doprava (Budapešť – Košice; Ostrava – Žilina – Banská Bystrica; Praha – Žilina; Bratislava – Zvolen – Košice; Bratislava – Žilina – Košice)
- celkový objem: 37,8 milióna eur
- predpokladaná oblasť nasadenia: Košický a Prešovský kraj (Košice – Liptovský Mikuláš, Košice – Čierna nad Tisou, Košice – Čaňa, Košice – Lipany – Plaveč)
- podpis zmluvy: 15. 1. 2021
- prvý dodaný vozeň: predpokladáme 3/2022
- predpokladané ukončenie realizácie projektu: 9/2023
- celkový objem 32,98 milióna eur
- predpokladaná oblasť nasadenia: Košický a Prešovský kraj (Košice – Liptovský Mikuláš, Košice – Čierna nad Tisou, Košice – Čaňa, Košice – Lipany – Plaveč)
- podpis zmluvy: 15. 1. 2021, dodatok č. 1 zverejnený 26. 2. 2021
- predpokladané dodanie prvých vozňov: 8/2022
- predpokladané ukončenie realizácie projektu: 9/2023
- celkový objem 3,495 milióna eur
- oblasť nasadenia: Vysoké Tatry
- predpokladaný podpis zmluvy: 9/2021
- predpokladané ukončenie realizácie projektu: 11/2023
- predpokladaná hodnota zákazky: 67 250 000 eur
- predpokladaná oblasť nasadenia: Žilinský kraj (Kysuce - Čadca, Žilina, Rajec)
- predpokladaný podpis zmluvy: 9/2021
- predpokladané ukončenie realizácie projektu: 11/2023
- hodnota zákazky: 76 284 000 eur
- oblasť nasadenia: Košický a Prešovský kraj (Košice – Lipany – Plaveč, Košice – Trebišov, resp. po elektrifikácii až po Humenné, Košice – Michaľany – Čierna nad Tisou)
- podpis zmluvy: 9. 9. 2021
- predpokladané ukončenie realizácie projektu: 11/2023
- predpokladaná hodnota zákazky: 76 955 000 eur
- predpokladaná oblasť nasadenia: Nové Zámky, Bratislava, Žilina
- predpokladaný podpis zmluvy: 10/2021
- predpokladané ukončenie realizácie projektu: 10/2023
- predpokladaná hodnota zákazky: 32 400 400 eur
- predpokladaná oblasť nasadenia: Zvolen – Košice, Brezno (južná trasa)
- predpokladaný podpis zmluvy: 10/2021
- predpokladané ukončenie realizácie projektu: 11/2023
Zdroj: Webnoviny.sk - Aj východné Slovensko dostane svoje stredisko technicko-hygienickej údržby, ktoré zabezpečí čistotu vlakov pod jednou strechou © SITA Všetky práva vyhradené.
Súvisiace články:

Remišová vyzýva Sulíka s Matovičom, aby si sadli za rokovací stôl. Majú sa dohodnúť na funkčnej koalícii (video)

Skupina Moore na Slovensku spája sily