
3.6.2020 (Webnoviny.sk) - Osobnosti z hudobného priemyslu, ďalšie celebrity i bežní ľudia zatemnili v utorok svoje účty na sociálnych médiách v rámci kampane Black Out Tuesday zameranej na podporu hnutia Black Lives Matter a vyjadrili tak svoje rozhorčenie nad zabitiami černochov v Spojených štátoch. V reakcii na nedávne úmrtia Afroameričanov Georgea Floyda, Ahmauda Arberyho a Breonny Taylor zverejnili čierne štvorce. Niektoré boli bez popiskov, iné sprevádzali hashtagy ako #TheShowMustBePaused, emotikony čiernych sŕdc či dokonca výzvy na hlasovanie v utorkových prezidentských primárkach v siedmich štátoch a Federálnom dištrikte Kolumbia.Aby bol svet lepším miestom
Do kampane, ktorú zorganizoval hudobný priemysel, sa zapojili na sociálnych médiách napríklad Rihanna, Alicia Keys, Radiohead, Coldplay, Kelly Rowland alebo Beastie Boys.Viac o téme: Zabitie Georga Floyda – protesty v USA
Kampaň podporila aj speváčka Britney Spears, ktorá na Twitteri oznámila, že na sociálnych sieťach nebude nič zverejňovať a vyzvala ľudí, aby sa "zamysleli nad tým, čo môžeme urobiť, aby bol svet lepším miestom" pre všetkých. Niektorí používatelia sociálnych médií, vrátane umelcov, spochybnili účinnosť kampane a poukázali, že zverejňovanie čiernych štvorcov odvedie pozornosť od príspevkov o hnutí Black Lives Matter. Speváčka Kehlani napríklad v tweete poukázala, že v súvislosti s Black Out Tuesday koluje veľa zmiešaných informácií a dúfa, že "to nebude mať negatívny vplyv".Na Emmu Watson sa zvalila kritika
Na herečku a aktivistku Emmu Watson, ktorá zverejnila na svojom instagramovom konte tri biele a následne tri čierne štvorce s popiskami #blackouttuesday a #amplifyblackvoices, sa zase zniesla vlna kritiky za to, že okolo čiernych štvorcov mala biele okraje, aby to bolo v súlade s estetikou stránky. Zobraziť fotogalériu k článku:
Protesty v USA po smrti Georga Floyda (fotografie) Ďalší ju skritizovali za to, že o Black Lives Matter hovorí neskoro a že ani nezverejnila odkazy, ktoré by ostatných používateľov nasmerovali na viac informácií alebo na charitu, kde by mohli v tejto súvislosti prispieť. Watson neskôr na svojom účte zverejnila odkaz, kde si ľudia môžu pozrieť rôzne zdroje o úsilí v boji proti rasizmu.Podpora od streamovacích služieb
Do Black Out Tuesday sa zapojili aj streamovacie služby. Spotify zatemnilo grafiky niekoľksých obľúbených playlistov a do popredia dala tiež playlist Black Lives Matter. Apple Music a iTunes sa na svojich úvodných stránkach zamerali na podporu Black Lives Matter a rozhlasová služba SiriusXM zase na svojich kanáloch tri minúty nevysielala, čím vzdala poctu "všetkým nespočetným obetiam rasizmu". V rámci kampane tiež viacero umelcov, okrem iných MGK, 6lack, Jessie Ware, Glass Animals či Smokepurp, odložilo vydanie svojej hudby. Na neskôr tiež odložili aj niektoré podujatia.
Zdroj: Webnoviny.sk - Kampaň Black Out Tuesday po smrti Floyda zatemnila sociálne médiá a vyslúžila si aj kritiku © SITA Všetky práva vyhradené.
Súvisiace články:

Bezpečnostné orgány zlyhali v komunikácii, hovorí správa o vyšetrovaní násilností v Kapitole

Video: Thajsko má nového kráľa, ceremoniál vysielali všetky televízie v krajine