
BRATISLAVA 6 augusta (WBN/PR) - Spoločnosť Kaufland zredukuje do roku 2021 obsah cukru, soli a tuku v priemere až o pätinu v približne 300 výrobkoch svojich privátnych značiek. A to výhradne formou zníženia ich obsahu, bez použitia akýchkoľvek náhradných látok. Prvé výrobky, v ktorých sa už znížil podiel cukru a zvýšil obsah ovocia, môžu ochutnať už aj slovenskí zákazníci – ide o K-Classic zakýsaný smotanový výrobok s príchuťami. Ďalšie výrobky so zmeneným zložením budú už čoskoro nasledovať. Vysoký podiel chorôb ako sú cukrovka, obezita, či vysoký krvný tlak, ktoré je možné efektívne ovplyvniť zmenou stravovania, vytvára u zákazníkov dopyt po zdravších potravinách. „Prostredníctvom našej stratégie chceme pozitívne prispieť k prevencii týchto ochorení a preto sme sa zamerali na to, akým spôsobom upraviť zloženie výrobkov našich privátnych značiek tak, aby sme znížili obsah soli, cukru a tuku, ktoré sú zo zdravotného hľadiska rizikové. A to bez použitia iných náhradných látok,“ zdôraznila Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland. Už v štádiu vývoja produktu Kaufland spolupracuje s dodávateľmi s cieľom ponúknuť zákazníkov zdravšiu alternatívu. Zámerom je redukcia obsahu cukru, soli a tuku v asi 300 výrobkoch v priemere o 20 % do roku 2021, u niektorých dokonca až do 35%. Zníženie obsahu spomínaných látok sa bude týkať predovšetkým mliečnych výrobkov, nealkoholických nápojov, mrazeného sortimentu, nátierok, pekárenských výrobkov, ale aj mäsového sortimentu. „Obzvlášť dôležité je pre nás znížiť obsah cukru, soli a tuku vo výrobkoch určených pre deti. Ak sú totiž užívané nadmerne, patria k spúšťačom rôznych zdravotných problémov. Preto sa na naše výrobky pozeráme ako na celok a zameriavame sa na celkovú redukciu v ich zložení,“ dodala L. Langová.Spoločnosť Kaufland
Spoločnosť Kaufland patrí k lídrom medzi obchodnými reťazcami a v súčasnosti prevádzkuje viac ako 1230 samoobslužných obchodných domov v Nemecku, Českej republike, Poľsku, Chorvátsku, Rumunsku, Bulharsku a na Slovensku. Prvý obchodný dom otvoril Kaufland v roku 2000 v Poprade a doteraz otvoril na území Slovenska spolu 65 prevádzok. Obchodné domy Kaufland ponúkajú rôznorodý sortiment a atraktívne privátne značky. To, že Kaufland patrí medzi top značky na slovenskom trhu dokazujú aj ocenenia Najzamestnávateľ roka v kategórii obchod a služby (2016), Slovak Superbrands Award (2015, 2016, 2017, 2018), Najdôveryhodnejšia značka (2016, 2017) a Zodpovedný predajca (2016). Spoločnosť Kaufland je generálnym partnerom Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) a PRO-HOKEJ a.s. V rámci spoločenskej zodpovednosti je okrem iných aj dlhoročným partnerom Slovenského Červeného kríža. Dôležitým faktorom je aj ochrana životného prostredia a rôzne ekologické projekty, ktoré firma realizuje. Viac informácií na: www.kaufland.sk.
Zdroj: Webnoviny.sk - Kaufland zníži obsah cukru, soli a tuku až v 300 výrobkoch © SITA Všetky práva vyhradené.
Súvisiace články:

Heger sa ohradil sa voči tvrdeniu, že preferuje septembrový termín volieb preto, aby stihli zatvoriť Fica

Pilot policajného vrtuľníka, ktorý sa pred piatimi rokmi zrútil pri Prešove, bol okresným súdom uznaný za vinného