
11.11.2021 (Webnoviny.sk) - Vieme, že je to nevyhnutné a vidíme, že to stojí za to. Čaká nás však ešte dlhá cesta, kým zaradíme postupy trvalo udržateľného rozvoja do nášho každodenného života. Spoločnosť Bayer predstavuje výsledky prieskumu verejnej mienky "Bayer Barometer" o trvalej udržateľnosti s prihliadnutím na environmentálny, sociálny a ekonomický kontext. Štúdiu, ktorú zadala spoločnosť Bayer, vypracoval výskumný ústav Kantar[1]."JA" a trvalo udržateľný rozvoj
Prevažná väčšina Čechov (80%) a Slovákov (82%) tento výraz už počula a vo všeobecnosti o trvalú udržateľnosť prejavuje záujem (57% Čechov, 64% Slovákov). Záujem o túto problematiku ich motivuje k tomu, aby sa jej princípmi aktívnejšie riadili aj v každodennom živote:
- starostlivosť o životné prostredie (56% Čechov, 61% Slovákov)
- budúcnosť našich detí (50% a 47%)
- ekonomický dopad (29% a 31%)
Mladí si to uvedomujú, sú to však práve starší, ktorí tak konajú
Ako vlastné aktivity sa často uvádzajú:- separovanie odpadu (v Česku 71%, na Slovensku 75%)
- predĺženie spotrebnej doby potravín – napr. zmrazením (58% a 61%)
- úspora elektrickej energie (57% a 69%)
- nákup sezónnych produktov (zhodne 53%)
Kto by mal konať?
Výsledky prieskumu dávajú jednoznačnú odpoveď: všetci. Miestne a medzinárodné orgány, ako aj vedci sú takmer v rovnakej miere vyzvaní v oblasti trvalej udržateľnosti k činnosti. Čo je však najdôležitejšie, medzi týmito ustanovizňami sú dnes uvedení už aj samotní občania. "Všetci by sme sa mali podieľať na budovaní udržateľnejšieho sveta v environmentálnych, ekonomických a sociálnych súvislostiach – každý z nás osobne a v každej z oblastí, ktoré môžeme ovplyvniť," hovorí Jens Becker, Head of Bayer CEEC Consumer Health. "Spoločnosť Bayer je v oblasti trvalej udržateľnosti veľmi aktívna. Našim cieľom je dosiahnuť do roku 2050 čisté nulové emisie skleníkových plynov v celom hodnotovom reťazci. Naša spoločnosť smeruje ku klimaticky neutrálnym technológiám, ako je geotermálna energia. Taktiež plánujeme využívať 100% obnoviteľnú elektrickú energiu. Naši zamestnanci sa aktívne zapájajú do aktivít vedúcich k trvalej udržateľnosti životného prostredia. Dokonalým príkladom je iniciatíva ,The Cleanup Challenge‘, v ktorej naše tímy z Českej republiky a Slovenska, ako aj z Maďarska a Poľska súťažia v odstraňovaní znečistenia životného prostredia."Spoločnosti môžu robiť viac
Prieskum poukazuje aj na to, že spoločnosti majú stále veľký priestor na zavádzanie aktívnejších opatrení. Triedenie odpadu sa umiestnilo najvyššie, uvádza ho 61% Čechov a 52% Slovákov. Medzi environmentálne opatrenia, ktoré používa menej spoločností patria: zavedenie ekologických hygienických výrobkov, zber elektronického odpadu (ako sú batérie), ako aj zníženie spotreby vody, elektriny a papiera.Česko a Slovensko a okolité krajiny
Okrem Česka a Slovenska sa prieskum "Bayer Barometer" uskutočnil aj v susedných krajinách: v Maďarsku a v Poľsku. Rozdiely v odpovediach priniesli niekoľko zaujímavých výsledkov. Spomedzi krajín strednej a východnej Európy majú Slováci (rovnako ako Maďari) najvyššie povedomie o pojme "udržateľné poľnohospodárstvo" (71%). Česi a Slováci uvádzajú častejšie ako Poliaci a Maďari ako kľúčovú motiváciu, ktorá ich vedie k udržateľnejšiemu životnému štýlu budúcnosť svojich detí. A kto je propagátorom trvalo udržateľného rozvoja? Tu sa zhodujú respondenti zo všetkých štyroch krajín: ženy! [1] Bayer Barometer - prieskum uskutočnený spoločnosťou Kantar Institute, August 2021; celonárodné vzorky, reprezentatívne pre ľudí vo veku od 18 rokov, veľkosť vzorky: N=500 v každej krajine Informačný servisZdroj: Webnoviny.sk - Na čele revolúcie za trvalú udržateľnosť sú ženy. Mladí ľudia oceňujú, tí starší – realizujú © SITA Všetky práva vyhradené.
Súvisiace články:

Jurinová si chce kreslo predsedníčky Žilinského kraja udržať. Začatú robotu treba dokončiť, povedala

Kotleba ani na ôsmykrát nebol zvolený do čela výboru na kontrolu vojenského spravodajstva