
18.7.2023 (SITA.sk) -
- Značka Škoda jednoznačne dominuje na slovenskom trhu aj v prvej polovici roka 2023 s trhovým podielom takmer 20 %
- Najžiadanejším modelom na trhu je model Octavia s počtom 2 245 dodaných kusov
- Značke sa darí napĺňať ciele v oblasti dodávok zákazníkom, v medziročnom porovnaní dodala o 2 443 vozidiel viac
- Zlepšenie výrobnej situácie má pozitívny vplyv na skracovanie dodacích lehôt pre zákazníkov
- Rastie aj záujem o elektromobily, predaje modelu Škoda Enyaq vzrástli dvojnásobne
Octavia strieda Fabiu v rebríčku najpopulárnejších modelov
Jednoznačné prvenstvo značky Škoda v prvom polroku potvrdzujú aj celkové predaje jednotlivých modelov. Favoritom v aktuálnom portfóliu značky je Škoda Octavia s počtom 2 245 kusov (vrátane verzie Kombi). Tá vystriedala dlhoročnú jednotku - model Fabia, ktorá si pripísala 1 480 registrácii (vrátane modelu Kombi 3. generácie). Tretie miesto patrí obľúbenému SUV Kamiq (1 277 ks), nasleduje obľúbený rodinne orientovaný model Scala (1 218 ks). Darilo sa aj ďalším SUV, konkrétne Karoq (1 170 ks) či Kodiaq (773 ks). Tieto modely patria k dlhodobo obľúbeným vozidlám medzi slovenskými vodičmi. Superb v oboch karosárskych verziách si dohromady pripísal 626 registrácií. V porovnaní s konkurenciou si modely značky Škoda pripísali hneď niekoľko prvenstiev. V prvej desiatke najpredávanejších áut prvého polroka na Slovensku má Škoda 5 modelov.Záujem o elektromobily Škoda sa zdvojnásobil
Okrem tradičných modelov eviduje slovenské zastúpenie automobilky narastajúci záujem aj o elektrické vozidlá. Svedčí o tom i fakt, že plne elektrické SUV Škoda Enyaq je na Slovensku najpredávanejším elektromobilom nielen za minulý rok, ale v tomto trende pokračuje aj v prvom polroku 2023. Za prvých šesť mesiacov putovalo k novým majiteľom 212 kusov modelu Enyaq a Enyaq Coupé, čo znamená dvojnásobný medziročný nárast. Škode tak patrí aj prvenstvo medzi značkami, pokiaľ ide o počet dodaných bezemisných vozidiel. " Teší nás, že podiel bezemisných vozidiel na Slovensku postupne narastá a že sa nám podarilo zákazníkom dodať od začiatku roka najväčší počet plne elektrických vozidiel spomedzi všetkých značiek. Svedčí to o popularite našej modelovej rodiny Enyaq, ktorá sa medzičasom rozrástla o ešte štýlovejší a športovejší variant Coupé. Zároveň je to pre nás jasný signál, že sa nám úspešne darí búrať mýty a predsudky týkajúce sa elektromobility,” uzatvára Jaroslav Hercog, riaditeľ spoločnosti Škoda Auto Slovensko. Informačný servisZdroj: SITA.sk - Škoda za prvý polrok medziročne rástla o vyše 37 percent, zákazníkom na Slovensku dodala 9 tisíc áut © SITA Všetky práva vyhradené.
Súvisiace články:

Žiaci 70 základných škôl po celom Slovensku budú mať Čerstvé hlavičky

Foto: Pozor na nebezpečnú kozmetiku i naberačku, môžu sa nachádzať aj na Slovensku