
11.1.2023 (Webnoviny.sk) - Skupina predala v krajinách, kde pôsobí, celkom 89 100 ojazdených a zánovných automobilov. Sieť autocentier AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont a Driverama, prevádzkovaná spoločnosťou AURES Holdings, v minulom jubilejnom tridsiatom roku na trhu dosiahla najlepší predajný výsledok vo svojej histórii a celkovo predala 89 100 vozidiel. A to aj napriek pretrvávajúcim problémom vo výrobe nových automobilov, vojne na Ukrajine, rastúcej inflácii a nedostatku jazdených áut. Predajný rekord skupina dosiahla vďaka svojej silnej pozícii na trhu v kombinácii s jedinečnou technológiou zdrojovania vozidiel s priamym nákupom od spotrebiteľov a tiež vďaka zahájeniu predaja pod značkou Driverama v Nemecku. Skupina vlani prekonala hranicu 2,8 milióna zákazníkov, ktorých celkovo obslúžila od roku 1992. "Som rada, že sa nám, aj napriek zhoršujúcej sa ekonomickej situácii a nedostatku ojazdených áut na trhu v celej strednej Európe, podarilo opäť predať viac vozidiel ako pred rokom. Celkový výsledok 89 100 predaných vozidiel v štyroch krajinách považujem vzhľadom na náročné okolnosti na trhu za veľmi dobrý. Vďaka patrí jednak našim zamestnancom, no najmä zákazníkom, ktorí nám aj v uplynulých dvanástich mesiacoch zachovali priazeň, rovnako ako počas uplynulých 30 rokov," uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings, ktorá medzinárodnú sieť autocentier AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont a Driverama prevádzkuje. Najpredávanejšou značkou v slovenskej sieti autocentier AAA AUTO je s 20-percentným podielom tradične Škoda, ktorá ale v priebehu posledných rokov mierne stráca na obľube. Napriek tomu si svoje prvenstvo drží s veľkým náskokom. "To, že za posledných desať rokov podiel Škodoviek v celkových predajoch klesol na Slovensku zo štvrtiny na sotva pätinu patrí k prirodzenému vývoju trhu. Na druhej strane významne posilnil Volkswagen, ktorého modely predávame v objeme jedenástich percent, a taktiež cenovo dostupnejšie ázijské značky. Avšak pre Slovákov zostane Škodovka vždy srdcovkou, rovnako ako pre Čechov, a v našej sieti najpredávanejšou značkou," doplnila Karolína Topolová. Nie je potom prekvapením, že prvé miesta medzi modelmi obsadili práve Škodovky. Prvá je Octavia (8,2 %) a druhá Fabia (5,4 %). Rovnako to majú aj Česi, ktorí ale Škodovky uprednostňujú ešte viac. Na treťom mieste po Octavii a Fabii majú aj Superb. Škoda Superb je síce u Slovákov na šiestej pozícii, ale každým rokom jej predaje výrazne posilňujú. Veľký záujem je dnes aj o model Rapid, ktorý sa ale už druhý rok nevyrába a bol nahradený nie až tak úspešným modelom Scala. V Poľsku naopak vedie Opel s modelmi Astra a Insignia.TOP 10 najpredávanejších áut v sieti AAA AUTO a Mototechna v roku 2022
Česká republika | Slovensko | Poľsko | |
1. | Škoda Octavia | Škoda Octavia | Opel Astra |
2. | Škoda Fabia | Škoda Fabia | Ford Focus |
3. | Škoda Superb | VW Passat | Opel Insignia |
4. | VW Passat | VW Golf | Škoda Octavia |
5. | VW Golf | Kia Ceed | Dacia Duster |
6. | Ford Focus | Škoda Superb | VW Passat |
7. | Hyundai i30 | Kia Sportage | Renault Megane |
8. | Kia Ceed | Hyundai i30 | Škoda Fabia |
9. | Škoda Karoq | Opel Astra | Kia Sportage |
10. | Hyundai Tucson | Suzuki Vitara | VW Golf |
Stále obľúbenejšie sú benzínové autá
Ak sa pozrieme na predaje z pohľadu paliva, vyše 50 % zákazníkov AAA AUTO na Slovensku si zaobstaralo benzínový automobil. "Či už tu na Slovensku, alebo u susedných Poliakov či Čechov, vo všetkých krajinách významne posilnila obľuba benzínových áut a predaje týchto áut boli za 30 rokov našej histórie vôbec najvyššie. V Poľsku je podiel dokonca sedemdesiatjeden percent, na Slovensku sú za posledných niekoľko rokov tieto vozidlá prvé - s viac ako polovičným podielom. V Českej republike tvorí ich podiel na predajoch päťdesiatštyri percent. Záujem o benzínové vozidlá sa zvýšil so zdražovaním palív a dopĺňa ho vyšší dopyt po karosériách hatchback, pri ktorých je to stále primárny pohon," vysvetlila Karolína Topolová. Napriek tomu, že rastie aj záujem o alternatívne palivá, stále ide o minoritnú časť z celkových predajov do 1 %. AURES Holdings sa ale na rastúci záujem v nasledujúcich rokoch pripravuje a čistú mobilitu zahrnul aj do svojej ESG stratégie do roku 2030.Automat rastie na popularite
Zákazníci každý rok kupujú vybavenejšie vozidlá. Príkladom môže byť prevodovka, kedy posledné roky kontinuálne stúpa záujem o tú automatickú, a to vo všetkých krajinách, kde skupina pôsobí. V Českej republike si vozidlo s automatom vlani zaobstaralo už viac ako 27 % zákazníkov, na Slovensku len o jedno percento menej a v Poľsku už vyše 18 %. Rovnako tak rastie záujem o autá s náhonom na všetky štyri kolesá, čo je dané aj vyšším podielom predaných SUV. V Česku malo 4x4 vyše 17 % predaných áut, na Slovensku 16 % a v Poľsku už 10 %. Z farieb Česi a Slováci najčastejšie volia strieborno sivú alebo bielu, Poliaci potom čiernu a až na druhom mieste strieborno sivú. Informačný servisZdroj: Webnoviny.sk - Skupina AURES Holdings aj v roku 2022 pokorila svoj predajný rekord © SITA Všetky práva vyhradené.
Súvisiace články:

Remišovej projekt na počítanie Rómov je zbytočný a predražený. Kto z toho bude mať úžitok, pýta sa Ledecký (video)

Fico podáva Čaputovej pomocnú ruku a radí jej, aby nepodpisovala zákony s ľahkosťou jarného vetríka