
28.1.2021 (Webnoviny.sk) - Módna e-commerce vzrástla v roku 2020 o 27,22 % aj vďaka koronavírusu. Pandémia sa však dotkla celého módneho trhu. Kamenné obchody naopak zažili 7 % - ný pokles. Vyplýva to zo zhrnutia minuloročného vydania dlhodobého výskumu Fashion (Re)search módneho vyhľadávača GLAMI. E-shop About You po svojom veľkolepom vstupe na slovenský trh rekordne rástol a vyskočil na 2. miesto nielen v spontánnej znalosti, ale aj v samotnej návštevnosti a predbehol tak aj roky zabehnuté slovenské e-shopy. Móda sa v roku 2020 niesla v duchu pandémie a s ňou spojeným pohodlím domova. Najpredávanejším kúskom sa stali mikiny. Z výskumu vyplynulo, že nákupné správanie slovenských užívateľov veľkou mierou ovplyvnila pandémia koronavírusu. Objavili sa úplne nové produkty (rúška) a módu ovplyvnil trend pohodlia. Môžeme teda s istotou povedať, že rok 2020 sa aj v módnom svete niesol v duchu prebiehajúcej pandémie. Najväčší medziročný nárast sme zaznamenali v nasledovných kategóriách: športové oblečenie (+727,27 %), teplákové súpravy (+139,10 %), župany (+134,64 %), spodné prádlo (107,6 %) a pyžamá (+87,5 %). E-shop About You po svojom úspešnom vstupe na trh v roku 2019 pokračoval v miešaní kariet na slovenskom online módnom trhu aj počas minulého roka. Podarilo sa mu dostať sa na druhé miesto v návštevnosti e-shopov. Takisto si polepšil v spontánnej znalosti o 4 %, čo ho katapultovalo do TOP 3. Prvé miesto si aj naďalej drží Bonprix. Ďalej sa v TOP 10 najnavštevovanejších e-shopov nachádza E-obuv, Sportisimo, Answear, Footshop, Astratex, Zoot, Bibloo a Baťa. TOP 3 uzatvára v prieskume spontánnej znalosti e-shopov na Slovensku Deichmann (1. Bonprix, 2. About You). O štvrtú priečku sa delia H&M a Sportisimo, ktorých znalosť stúpla o 1 %. Napriek vysokému umiestneniu si Bonprix a Deichmann pohoršili každý o 2 %. Nováčikmi, ktorí sa prvýkrát umiestnili v rebríčku, sú Reserved, Answear a CCC. Najväčší prepad o 4 % zaznamenala ázijská platforma Aliexpress, ktorá tak skončila na chvoste rebríčka. Krivka vývoja tržieb kopíruje vývoj pandemického roku 2020. Od januára módna e-commerce zaznamenala slabnutie objednávok spojené so strachom z prichádzajúceho koronavírusu. Počas trvania prvého lockdownu a uzavretia kamenných predajní sa situácia otočila a online zaznamenal prvý výrazný nárast tržieb. Uvoľnenie opatrení a otvorenie obchodov v letnom období spôsobilo pokles záujmu o online nákupy a prinieslo slabšiu letnú sezónu. Na konci prázdnin sa so zhoršujúcou epidemiologickou situáciou krivka otočila a smerom ku koncu roka sme zaznamenali obrovský nárast tržieb. O najvyšší skok sa v novembri postarala kombinácia viacerých faktorov - uzavreté obchody, Black Friday výpredaje a vianočné nákupy. Ďalšie unikátne dáta a rozšírený research v PDF nájdete na www.fashion-research.sk Projekt Fashion (Re)search je dlhodobý výskumný projekt slovenského vyhľadávača módy GLAMI o stave módnej e-commerce, ktorý je založený na kontinuálnom zbere dát od slovenských užívateľov.O GLAMI:
GLAMI bolo založené v roku 2013 Tomášom Hodboďom a Michalem Jirákom ako vyhľadávač pre všetko, čo sa týka módy. Každý deň GLAMI spája tisíce nakupujúcich so značkami a e-shopmi na jednom mieste. Vďaka smart kategorizácii produktov a výberu módy šitému na mieru každého jednotlivca GLAMI zjednodušuje objavovanie a nakupovanie módy. Informačný servis
Zdroj: Webnoviny.sk - Slovenská módna e-commerce v predošlom roku vygenerovala obrat 331 miliónov eur © SITA Všetky práva vyhradené.
Súvisiace články:

Pellegrini verí, že minister Drucker dokáže priniesť zmeny aj na poste policajného prezidenta

Eduard Heger osobne otvoril konferenciu Finweek. “Silnejšími sa stávame vďaka správnym rozhodnutiam jednotlivcov. Preto si posun vpred vyžaduje vedomosti.”