
11.10.2021 (Webnoviny.sk) -
- Puzdro pohonu regulácie v moderných autách sa vyrába z PBT laserovým zváraním
- Kombinácia materiálov LANXESS dáva zmesiam na báze PBT jedinečné vlastnosti
- Materiál a spôsob spájania zaručujú vysokú odolnosť v horúcich a vlhkých podmienkach a vysokú rozmerovú stabilitu
Nákladovo efektívny výrobný proces
"Naša zmes PBT bola vybraná preto, lebo dokáže odolávať vysokým teplotám pod kapotou automobilu, a to aj vo veľmi vlhkých podmienkach," hovorí Jean-Marie Olivé, špecialista na vývoj aplikácií v oddelení vysokoúčinných materiálov (HPM) spoločnosti LANXESS. "Náš materiál tiež zaručuje nízku mieru deformácie a vysokú rozmerovú stabilitu. Vďaka týmto vlastnostiam je ideálny pre zložité geometrie takýchto kompaktných puzdier." Aj keď je materiál zafarbený na čierno, stále poskytuje vysokú úroveň priehľadnosti v rozsahu vlnových dĺžok laserov, ktoré sa zvyčajne používajú na laserové zváranie plastov. "To zaručuje stabilné a efektívne zváranie komponentov krytu," dodáva Olivé.Vynikajúce výsledky testov
Vynikajúcu odolnosť Pocanu B3233HRLT voči horúcemu a vlhkému prostrediu dokazuje dlhodobý test SAE/USCAR-2 Rev. 6, ktorý sa vykonáva podľa normy stanovenej Americkou spoločnosťou automobilových inžinierov (SAE) a považuje sa za jeden z najnáročnejších testov hydrolýznej stability plastov na svete. Hotový diel je vystavený výrazným teplotným zmenám počas mnohých cyklov pri relatívnej vlhkosti až do 100 %. Olivé: "V testoch vzoriek vykonaných za podobných podmienok naša zmes spĺňa požiadavky triedy 3 a odoláva teplotám až do 125 °C."Laserové zváranie - najnovší trend
Laserové zváranie je metóda spájania termoplastických komponentov. Je ideálny na nákladovo efektívnu a hospodárnu výrobu veľmi malých komponentov so zložitou geometriou, takže dokonale podporuje trend miniaturizácie elektrických a elektronických funkcií. Tento proces využíva energiu laserového svetla. Laserový lúč prechádza cez komponent priehľadný pre laser a je absorbovaný druhým komponentom - zvyčajne čiernym pigmentom - pod ním. Táto absorpcia vytvára teplo, ktoré roztaví povrch druhej zložky. Vedenie tepla potom zmäkčí povrch prvého komponentu, čím sa medzi oboma komponentmi vytvorí pevný zvarový spoj. V prípade servopohonu je laserovo priehľadná časť vyrobená z materiálu Pocan B3233HRLT s laserovo priehľadným čiernym sfarbením, zatiaľ čo absorpčná polovica puzdra je vyrobená z materiálu Pocan B3233HR.Optimalizovaný proces spaľovania
Servopohony regulácie vírenia sú súčasťou systémov regulácie vzduchu v spaľovacích motoroch. Ich úlohou je regulovať prívod vzduchu do nasávacej jednotky a zároveň zabezpečiť dostatočné vírenie vzduchu. Pomáhajú optimalizovať spaľovacie procesy, a tým zohrávajú kľúčovú úlohu pri zabezpečovaní vysokej účinnosti motora, ktorá sa v konečnom dôsledku prejavuje vysokou hospodárnosťou a zodpovedajúcou nízkou spotrebou paliva.Nemecký LANXESS patrí medzi svetovú špičku v špeciálnych plastoch
Spoločnosť LANXESS je vedúcim chemickým koncernom, ktorý v roku 2020 dosiahol obrat 6,1 miliardy EUR a v súčasnosti zamestnáva približne 14 800 zamestnancov v 33 krajinách. Kľúčovým odvetvím podnikania spoločnosti LANXESS je vývoj, výroba a predaj chemických medziproduktov, aditív, špeciálnych chemikálií a plastov. LANXESS je členom popredných indexov trvalej udržateľnosti Dow Jones Sustainability Index (DJSI World a DJSI Europe) a FTSE4Good. Viac informácií o firme sa nachádza na www.lanxess.com a sociálnych sieťach twitter.com/LANXESS, facebook.com/LANXESS, linkedin.com/company/lanxess a youtube.com/lanxess. Informačný servisZdroj: Webnoviny.sk - Špeciálny plast umožňuje motoru auta „správne dýchať“ © SITA Všetky práva vyhradené.
Súvisiace články:

Nové riešenia starých smrtiacich návykov. Katolícka cirkev na tému znižovania zdravotného rizika v dôsledku fajčenia

Užite si jar v záhrade s OMV