BRATISLAVA 6. decembra 2018 (WBN/PR)
- Z Bratislavy sa od 9. decembra 2018 dostanete do metropoly Švajčiarska bez prestupu
- Vzdialenosť medzi východným Slovenskom a západným Rakúskom skrátia nové IC vlaky
Ráno nastúpite v Bratislave, popoludní ste v Zürichu. To všetko bez nutnosti prestupu. Od 9. decembra 2018 spojí Slovensko so Švajčiarskom priamy rýchlovlak Railjet xpress (RJX). Cestujúci tak vďaka Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) vôbec po prvýkrát v histórii pocítia komfort dopravy rakúskou vysokorýchlostnou vlakovou súpravou Viaggio Comfort, ktorá sa radí k najmodernejším v Európe. Maximálna rýchlosť 230 km/h, najvyšší stupeň bezpečnosti, pohodlie tried od Economy, First až po Business, bohatá ponuka reštauračného vozňa, veľkorysé "family-friendly" priestory pre rodiny s deťmi a vysoký komfort pre imobilných cestujúcich – to všetko predstavuje Railjet xpress.
"Cestujúci sa z Bratislavy dostanú priamo do metropoly Švajčiarska za necelých desať hodín bez nutnosti prestupu. Samozrejme, Zürich je iba jednou z cieľových staníc; Railjet xpress spojí naše hlavné mesto s takými významnými rakúskymi sídlami, ako sú Salzburg či Innsbruck. Rád by som zdôraznil, že ide o významný krok k lepšiemu, rýchlejšiemu a častejšiemu spojeniu smerom na západ, a veríme, že po dokončení trate Bratislava – Marchegg – Siebenbrunn – Wien Hbf v roku 2023 sa pri traťovej rýchlosti 200 km/h čas cesty ešte skráti na zhruba 40 minút," podotýka predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký.
"Railjet xpress súčasne predstavuje obrovské skúsenosti pre rušňovodičov ZSSK, ktorí absolvovali teoretický a praktický výcvik v školiacom stredisku nášho partnera ÖBB vo Viedni. Podmienky získania osvedčenia na vedenie súpravy a rušňa radu 1116 boli nastavené rovnako ako pre rakúskych rušňovodičov. Naši zamestnanci museli preukázať schopnosť viesť vlak konštrukčnou rýchlosťou," prízvukuje Filip Hlubocký.
Zároveň ZSSK prostredníctvom nadväzujúcich vlakov prepojí západ Rakúska a Švajčiarsko
S východom našej krajiny. K priamemu spojeniu RJX 160 (Bratislava hl. st. 06:10 – Zürich Hbf 15:20) budú vedené vlaky R 800 Poľana (Prešov 21:12 – Košice 21:40 – Zvolen os. st. 01:47 – Bratislava hl. st. 05:30) a R 614 Zemplín (Humenné 21:54 –Košice 23:25 – Bratislava hl. st. 05:49). V opačnom smere RJX 167 (Zürich Hbf 12:40 – Bratislava hl. st. 21:51) pôjdu z Bratislavy na východ R 615 Zemplín (Bratislava hl.st. 22:24 – Humenné 06:33) a R 801 Poľana (Bratislava hl. st. 23:30 – Zvolen os. st. 02:56 – Košice 06:48 – Prešov 07:42).
To však stále nie je všetko. Vďaka novému páru vlakov InterCity, IC 44 (Košice 07:11 – Wien Hbf 13:21) a IC 45 (Wien Hbf 14:37 – Košice 20:42), na linke Košice – Žilina – Bratislava hl. st. – Bratislava-Petržalka – Wien Hbf, ktoré budú mať zabezpečený prípoj vo Viedni z/do Zürichu a Frankfurtu, bude prepojenie východného Slovenska so západnými krajinami ešte výraznejšie.
"Súprava Viaggio Comfort vlaku Railjet xpress je pre cestujúcich všetkých tried zárukou komfortu a špičkových služieb. Samozrejmosťou je wi-fi, palubný portál či mobilbar. V najvyššej triede – Business Class – môžu zákazníci počítať napríklad aj s uvítacím drinkom, servisom na miesto či tichou zónou. Do Zürichu sa možno dostať z Bratislavy už od 39 eur, cesta z Košíc s jedným prestupom sa začína na sume 49 eur," dopĺňa generálny riaditeľ ZSSK.
Cestovné poriadky RJX, prípojných vlakov, IC vlakov, ako aj príklady cien uvádzame
V tabuľkách.
prípoj do stanice Bratislava hl. st. |
|
Zürich – Bratislava |
R 800 Poľana (z Prešova cez Zvolen) |
|
vlak |
rjx 167 |
Bratislava hl. st. |
príchod 05:30 |
|
Zürich Hbf |
12:40 |
R 614 Zemplín (z Humenného cez Žilinu) |
|
Innsbruck |
16:17 |
Bratislava hl. st. |
príchod 05:49 |
|
Salzburg |
18:08 |
Bratislava – Zürich |
|
Wien Hbf |
20:42 |
vlak |
rjx 160 |
|
Bratislava-Petržalka |
21:29 |
Bratislava hl. st. |
06:10 |
|
Bratislava-Nové Mesto |
21:44 |
Bratislava-Nové Mesto |
n |
|
Bratislava hl. st. |
21:51 |
Bratislava-Petržalka |
06:32 |
|
prípoj zo stanice Bratislava-Nové Mesto |
Wien Hbf |
07:30 |
|
R 615 Zemplín (do Humenného cez Žilinu) |
Salzburg |
09:56 |
|
Bratislava-Nové Mesto |
odchod 22:16 |
Innsbruck |
11:48 |
|
R 801 Poľana (do Prešova cez Zvolen) |
Zürich Hbf |
15:20 |
|
Bratislava-Nové Mesto |
odchod 22:34 |
Košice – Viedeň – Zürich |
|
Zürich – Viedeň – Košice |
vlak |
IC 44 |
|
vlak |
rjx 161 |
stanica |
príchod |
odchod |
|
stanica |
príchod |
odchod |
Košice |
|
07:11 |
|
Zürich Hbf |
|
06:40 |
Kysak |
07:23 |
07:24 |
|
Innsbruck Hbf |
10:11 |
10:17 |
Spišská Nová Ves |
| |
| |
|
Salzburg Hbf |
12:03 |
12:08 |
Poprad-Tatry |
08:16 |
08:18 |
|
Wien Hbf |
14:30 |
|
Liptovský Mikuláš |
| |
| |
|
vlak |
IC 45 |
Ružomberok |
| |
| |
|
stanica |
príchod |
odchod |
Vrútky |
| |
| |
|
Wien Hbf |
|
14:37 |
Žilina |
09:59 |
10:02 |
|
Bratislava-Petržalka |
15:26 |
15:29 |
Trenčín |
| |
| |
|
Bratislava-Nové Mesto |
15:42 |
15:52 |
Trnava |
11:25 |
11:27 |
|
Bratislava hl. st. |
15:58 |
16:06 |
Bratislava hl. st. |
11:51 |
12:01 |
|
Trnava |
16:30 |
16:31 |
Bratislava-Nové Mesto |
12:08 |
12:10 |
|
Trenčín |
| |
| |
Bratislava-Petržalka |
12:23 |
12:32 |
|
Žilina |
17:53 |
17:55 |
Wien Hbf |
13:21 |
|
|
Vrútky |
| |
| |
vlak |
rjx 166 |
|
Ružomberok |
| |
| |
stanica |
príchod |
odchod |
|
Liptovský Mikuláš |
| |
| |
Wien Hbf |
|
13:30 |
|
Poprad-Tatry |
19:35 |
19:36 |
Salzburg Hbf |
15:52 |
15:56 |
|
Spišská Nová Ves |
| |
| |
Innsbruck Hbf |
17:44 |
17:48 |
|
Kysak |
20:29 |
20:30 |
Zürich Hbf |
21:20 |
|
|
Košice |
20:42 |
|
Príklady cien IC 44 a IC 45
trasa |
2. vozňová trieda |
1. vozňová trieda |
Bratislava – Viedeň |
9 € |
13 € |
Žilina – Viedeň |
22 € |
29 € |
Košice – Viedeň |
29 € |
37 € |
Príklady cien rjx 160 a rjx 167
trasa |
2. vozňová trieda |
1. vozňová trieda |
Bratislava – Zürich |
od 39 € |
od 59 € |
Košice – Zürich
(s 1 prestupom) |
od 49 € |
od 69 € |
Bratislava – Salzburg |
od 34 € |
od 44 € |
Košice – Salzburg
(s 1 prestupom) |
od 39 € |
od 54€ |
*Poznámka: Uvedené ceny pri vlaku RJX platia pre obmedzený počet lístkov.
Tomáš Kováč
riaditeľ odboru komunikácie a hovorca
Zdroj: Webnoviny.sk -
ZSSK prichádza s revolučnou novinkou: Bratislavu a Zürich spojí priamy rýchlovlak © SITA Všetky práva vyhradené.
Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/56831/virtual/www/clanoks.php on line 233