Zaujímavosti / 03. október 2023

Pútavé plagáty pomôžu vášmu biznisu rásť

Či už máte menšiu lokálnu firmičku, alebo je vaše podnikanie väčšie, dať o sebe vedieť novým zákazníkom je alfou a omegou úspechu. Plagáty sú formou reklamy, ktorá si nevyžaduje veľkú investíciu, no dokáže priniesť zaujímavé výsledky. Šírte povedomie o svojej firme aj vy a budujte svoju značku pomocou efektívnych nástrojov. Takto sa to podarí.

Premyslite si, koho a ako chcete osloviť

Základom úspešnej plagátovej kampane je poznať svoju cieľovú skupinu a prihovárať sa jej vhodným obsahom a tónom. Text by mal byť v prvom rade pútavý, adresný, stručný, zreteľný a jasný, no tiež dostatočne viditeľný a dobre čitateľný. Ako prvý obyčajne ľuďom udrie do očí slogan alebo nadpis, preto sa snažte v ňom povedať to najdôležitejšie a zároveň ho formulovať dostatočne lákavo, aby vzbudil zvedavosť pokračovať v skúmaní plagátu ďalej.

Nezahlcujte celú plochu plagátu informáciami, menej je obyčajne viac a čím viac textu, tým menej je pravdepodobné, že si ho človek celý prečíta. Zvýraznite to najdôležitejšie, aby ľudia nemuseli na plagáte hľadať podstatné informácie a uľahčite im prezeranie. Podľa toho, či sú vašou cieľovou skupinou dôchodcovia, študenti a mladí ľudia alebo nejaká iná skupina, zvoľte aj vyjadrovacie prostriedky, typ humoru a podobne. Nesnažte sa osloviť nasilu všetkých a zároveň v podstate nikoho, mierte na konkrétne ciele a snažte sa plagáty umiestniť na miestach, kde sa pohybujú vaši zákazníci.

Dizajn, ktorý zaujme

Ruka v ruke s pútavým textom ide aj vizuálna stránka plagátu. Tá by mala už z diaľky dokázať upútať medzi konkurenciou ostatných reklamných plôch. Opäť platí staré známe pravidlo, že menej je viac. Snažte sa všetky prvky farebne zladiť, rozmiestniť ich logicky a zvoliť si vhodný typ písma. Kvalitné fotografie a obrázky s výpovednou hodnotou by mali dopĺňať obsah plagátu a nezabudnite ani na dostatočný kontrast na správnych miestach.

Ak nemáte cit na grafiku, obráťte sa na profesionála alebo využite šablónu. V každom prípade sa oblúkom vyhýbajte preplácanej grafike, množstvu nič nehovoriacich obrázkov v nízkej kvalite, nečitateľnému a nedostatočne kontrastnému textu. Ak vám to povaha plagátu a cieľová skupina dovolí, môžete jemne provokovať, no vyhnite sa klišé, vulgarizmom a ďalším tabu, ktoré do reklamy nepatria.

Kvalita tlače je tiež dôležitá

V neposlednom rade netreba zabúdať ani na to, ako budú vyzerať vytlačené plagáty. Úspech inak dobre navrhnutého plagátu dokáže potopiť aj taký detail, ako nevhodná, nekvalitná tlač, zlý papier a podobne. 

Premyslite si nielen formát a počet kusov reklamných plagátov, ale aj správny materiál, na ktorý vaše posolstvo vytlačíte. Pre vonkajšie plagáty sa oplatí zainvestovať do technológie, ktorá je schopná odolať poveternostným vplyvom a vaše plagáty vydržia v reprezentatívnom stave dlhšie ako pár hodín či dní, aby ste nemuseli kampaň opakovať. Pri väčších formátoch uprednostnite veľkoplošnú tlač a kvalitné farby či rôzne povrchové zušľachtenia, ktorými z plagátu vyťažíte maximum.

(D/PR), zdroj obrázku: REDPIXEL.PL / Shutterstock.com

Čítaj slovenské správy pohodlne aj v mobile. Stiahni si aplikáciu Slovak news reader