Či chceme, či nie, sexistické reklamy boli, sú a budú súčasťou marketingu a propagácie viacerých firiem. Kreatívcom akoby došli nápady, a tak sa odhalené ženské telá pomaly, ale isto objavujú aj pri reklamách na prací prášok či jedlo...
Pre tých, čo nevedia sexizmus je diskriminácia na základe pohlavia. Východiskom pre sexistické vyjadrovanie sú gendrové stereotypy, čiže škatuľkovanie rolí na základe pohlavia. Nebezpečenstvo takýchto typov reklám spočíva v tom, že podporujú predovšetkým diskrimináciu žien.
Medzi najčastejšie príklady sexizmu v reklamách patrí zjednodušené prezentovanie rolí žien a mužov, či využívanie tela na upútanie pozornosti, bez akejkoľvek spojitosti s propagovaným výrobkom. A práve takéto reklamy sú terčom kritiky feministických hnutí.
Pozrite si, ako vyzerali sexistické reklamy kedysi.
Lýdia Tkáčová / sobadsogood.com, zenskaprava.cz
Súvisiace články:
Čítaj slovenské správy pohodlne aj v mobile. Stiahni si aplikáciu Slovak news reader