Navštíviť Grand Canyon alebo si užiť výhľad z Empire State Building z pohodlia domova. Dvaja obyčajní, mladí chalani, ponúkajú cenovo dostupnú virtuálnu realitu s ktorou to bude možné.
Dlhé mesiace rozmýšľali, čo by ľudí na Slovensku mohlo zaujať. Hľadali niečo, k čomu majú pozitívny vzťah, niečo, čo ich baví. Podľa nich by sa dobré podnikanie nezaobišlo bez nadšenia, ktorým svoje produkty predávajú. To správne si ale vybrali po rozhovore so svojim kamarátom a nápad bol na svete. Stačilo už len zrealizovať. Kúpili si „testovacie vzorky“ a odskúšali sami na sebe. Po zvážení všetkých okolností a nájdení si informácií sa rozhodli, že podnikanie môže začať.
Celosvetový fenomén
Virtuálna realita sa dostala veľmi rýchlo do povedomia ľudí vďaka vedecko-fantastickým filmom a trojrozmerným hrám. Dnes je prístupná už takmer každému. Stačí smartfón a špeciálne upravené okuliare. „Človek si nasadí okuliare na hlavu a do „zásobníku“ pridá smartfón. Pomocou ovládača spustí aplikáciu a môže sa začať okolo seba pozerať. Aplikácie sú robené tak, aby zachytávali 360 stupňov, teda aby divák videl všetko a mal pocit, že sa tam naozaj nachádza,“ predstavuje produkt Jakub.
Cieľová skupina a cenová dostupnosť
Ich najväčšou cieľovou skupinou sú mladí ľudia a malé deti. Málokto vie, že okrem pozerania videí a hrania hier slúži virtuálna realita aj ako vzdelávací prvok. Práve na toto by sa chceli zamerať. V budúcnosti plánujú tvorbu aplikácií a videí, vďaka ktorým prispejú k pohybovým aktivitám detí a aj k ich mentálnemu rastu. Ich e-shop obsahuje zatiaľ dva produkty: okuliare a bluetooth ovládač k nim. Sú cenovo dostupné aj vďaka tomu, že obaja chalani boli donedávna študenti a ako sami tvrdia: „Máme v živej pamäti, aké to je, keď si študent niečo chce kúpiť, ale jednoducho nie sú financie.“
Vir-Gen: Virtuálna Generácia
Celý projekt plánujú spustiť budúci týždeň s názvom Vir-Gen, ako skratka pre virtuálnu generáciu. Ich produkty sa zatiaľ budú predávať len na internete alebo v stánkoch na rôznych akciách. Práve týmito akciami by sa chceli dostať bližšie k zákazníkom, predviesť im projekt a dozvedieť sa, čo sa im páči. „Pomaly budeme pridávať aj ďalšie novinky z virtuálneho sveta. K okuliarom a ovládaču môže pribudnúť joystick a podobne,“ hovorí Patrik. Do budúcnosti plánujú aj kamenné prevádzky, ale len v tom prípade, ak bude ich e-shop úspešný.
„Žijeme v roku 2016, kedy už všetko riešime online alebo cez počítač, takže v podstate sme taká virtuálna generácia vo virtuálnom svete,“ tvrdia chalani na obhajobu svojho projektu. Na ich mailovej adrese si môžu ľudia predobjednať produkty a na Facebooku zase prečítať o novinkách, ktoré nám ponúknu.
Jana Matiašová
Súvisiace články:


Čítaj slovenské správy pohodlne aj v mobile. Stiahni si aplikáciu Slovak news reader