Na umení je krásne to, že ich autori prostredníctvom svojich diel sprostredkovávajú správy svojim divákom.
Niekedy treba siahnuť naozaj hlboko, aby sme pochopili, čo nám autori svojimi dielami chcú povedať. Našťastie, dnešné umenie má tendenciu byť jednoduchšie a konkrétnejšie. Dokonalým príkladom je berlínsky umelec Andreas Preis a jeho nedávna street art kampaň s názvom “The Butterfly Effect”.
Po vytvorení niekoľkých motýľov s inšpirujúcimi správami a odfotografovaní ich v uliciach Berlína sa Andreas rozhodol vyhotoviť ďalších asi 1 000 kópií a rozšíriť ich po celom Berlíne. „Myslel som, že by mohol byť dobrý nápad, rozšíriť ich po celom meste. Vzhľadom k tomu, že výroba "originálnych" verzií trvala dosť dlhý čas, chcel som nájsť nejaký spôsob, ako urobiť celý roj motýľov. Nejaký čas trvalo, kým som našiel správnu techniku, nakoniec sa mi to však podarilo.“
„Odhodil som ich preč, nechal v baroch, kluboch, reštauráciách, na výstavách, bicykloch, tabuliach... Nie je na tom nič viac, len vytvoriť úsmev na tvárach ľudí, aj keď len na pár sekúnd. Dúfam, že to funguje.“
Andreas sa narodil v južnom Nemecku v roku 1984 a už v mladom veku objavil vášeň pre kreslenie a farby. Je to komplexný umelec, jeho schopnosti a zručnosti zahŕňajú ilustrácie, kresby, živé obrazy, rovnako ako tradičný dizajn a komunikáciu ako typografia, dizajn loga, ikony dizajnu, sotryboarding..., ktoré robil pre klientov ako Adidas, DC Comics, ESPN Classic, NIKE a mnoho ďalších.
Monika Budayová/daily-art.com
Súvisiace články:
Čítaj slovenské správy pohodlne aj v mobile. Stiahni si aplikáciu Slovak news reader