Suché fakty jednoducho nestačia, preto je dôležité, aby reklamy apelovali na naše emócie. Vďaka nim si ich totiž lepšie zapamätáme a majú šancu naplniť svoj cieľ. Aj napriek tomu, že ich už určite máte plné zuby, tieto si určite získajú vašu pozornosť.
Mnoho ľudí sa neustále sťažuje na reklamu. Firmy nám na každom jednom kroku nútia svoje jedinečné výrobky, ktoré nechceme a ani nepotrebujeme, ale napriek tomu si ich veľa krát kúpime. Reklamy však môžu byť aj dobré. Prinášame vám dokonalý príklad efektívnych reklamných stratégií, ktoré vás nenechajú chladnými.
Dobre urobená reklama musí byť navrhnutá tak, aby si získala vašu pozornosť a zostala v pamäti ešte aj dlho po tom, ako nám zíde v očí. To je presne to, čo v týmto kampaniam nechýba. Kreatívnym a zaujímavým spôsobom sa snažia donútiť ľudí zamyslieť sa nad sociálnymi a environmentálnymi otázkami, ktoré sú mimoriadne dôležité pre verejnosť a vlastne celý náš svet. Niektoré z nich sú síce komerčné, ale aj tak úžasným spôsobom bojujú za sociálne a environmentálne povedomie každodenných problémov. Rovnako ako aj u komerčných reklám, suché fakt nestačia, a preto je dôležité, aby reklama apelovala na emócie pozorovateľa. Mnohé štúdia totiž ukázali, že emócie môžu mať silný vplyv na formovanie pamäti, čo zaisťuje, že spomienky spojené s emóciami si zapamätáme dlhšie.
Howard Gossage povedal, že “reklama ospravedlňuje svoju existenciu, keď je použitá vo verejnom záujme - je totiž príliš silným nástrojom na to, aby bola využívaná výhradne na komerčné účely." V tom prípade, nasledujúcim reklamným kampaniam určite ospravedlníte ich existenciu. Zastavte sa na chvíľku a pokúste sa zamyslieť nad ich posolstvom.
Sexuálni predátori sa môžu skrývať v smartphone vášho dieťaťa
Monika Budayová/boredpanda.com
Súvisiace články:
Čítaj slovenské správy pohodlne aj v mobile. Stiahni si aplikáciu Slovak news reader