Tech / 28. máj 2019

Podporná stratégia pre vaše podnikanie, ktorá skutočne funguje

Nikto o vás ešte nehovorí? To je pre podnik veľmi nepríjemná vec, ktorá sa dá ale rýchlo zmeniť k lepšiemu. Vhodný spôsob, ako vyjadriť seba a svoje podnikanie, je samozrejme vysoko kvalitná reklama. Existuje ich viac ako dve desiatky typov, no nie všetky musia vo vašom prípade a biznise správne fungovať. Závisí to od typu podnikania a aké ciele ním sledujete?!

Preto je tento článok užitočný pre tých, ktorí sa chcú dozvedieť viac o vhodnej reklame a výsledkoch, ktoré poskytuje.

Čo je reklama?

Forma predstavenia výrobku alebo služby na vhodnej platforme. Už dlho je známe, že čím viac podnikov, tým viac je potrebné inzerovať. Zároveň sa pre rôzne typy výrobkov používajú určité druhy reklamy. Jej efektívnosť teda nezávisí iba priamo od ceny.

Podľa typu výrobku sa reklamy rozlišujú na:

Emocionálnu“ - tá, ktorá je umiestnená v emocionálnych médiách (televízia, rádio a internet);

Racionálnu - ktorá je umiestnená v racionálnych médiách (tlač, mesto, oficiálne stránky, portály).

Je dôležité zohľadniť aj rozdiel medzi vonkajšou reklamou, televíziou, rádiom, médiami a reklamou na internete. Každý jeden pohľad zvážte podrobnejšie.

Kde môžete inzerovať?

Vonkajšia reklama – je umiestnená na uliciach mesta. Zahŕňa billboardy, reklamné tabule, polepené autobusy a podchody. Veľmi moderné sú aj špeciálne promo stánky, pre osobnejší kontakt s klientom alebo zákazníkom. 

Táto reklama je pomerne lacná, a to aj napriek tomu, že pokrýva veľké publikum. Nevýhodou niektorých jej foriem je možno iba to, že nemá dostatok kontroly, pretože je ťažké sledovať každý, takouto reklamou vyslaný signál z vašej strany a aké výsledky prináša.

Televízia - tento typ zahŕňa tvorbu propagačných videí, ktoré sú vysielané na regionálnych a  iných  televíznych kanáloch. Tento typ stráca svoju popularitu vďaka rýchlemu rozvoju internetu, ktorý nahrádza iné druhy informačných médií.

Rádio a médiá sú najmenej účinné vo všetkých typoch reklamy. Nie sú veľmi populárne. Tento typ je vhodný, ak potrebujete osloviť malé publikum alebo máte malý reklamný rozpočet.

Reklama na internete sa dnes považuje za najefektívnejšiu, pretože pokrýva veľký počet používateľov a môže byť prispôsobená individuálnymi ukazovateľmi a parametrami. 

To vám umožní zhromaždiť publikum potenciálnych kupcov, ktorí sú vám k dispozícií aj cez moderné mobilné telefóny a ušetriť tak zároveň nemalé peniaze. 

Reklama na internete môže obsahovať text ( umiestnenie reklamy na www stránkach), videá alebo sa využíva kontextová reklama.

Na pohľad a počutie veľmi jednoduché, no pre laikov pomerne komplikované. Ak si ale chcete pre svoj nový podnik vybrať niečo podobné, mali by ste osloviť profesionálov, ktorými môže byť dobrá reklamná agentúra.

Čítaj slovenské správy pohodlne aj v mobile. Stiahni si aplikáciu Slovak news reader