Na Paralympiádu 2016, ktorá začína už budúci týždeň, 7. septembra. v Rio de Janeiro, sa predalo celkovo len 12% všetkých lístkov, a tak sa olympijský executive, dvaja paraolympionici a skupina Coldplay spojili, aby kampaňou #FeelTheSeats zaplnili voľné miesta na štadiónoch – a to brazílskymi deťmi.
Kampaň bola vytvorená Gregom Nugentom, členom Britskej paralympijskej asociácie a vedúcim marketingu Olympiády 2012 v Londýne. Hovorí v nej o potrebe podpory tejto udalosti, keďže Paralympiáda je symbolom rovnosti ľudí s telesnými postihnutiami. Ako sám v popise kampane tvrdí: „Nechceme, aby jedni z najlepších atlétov na svete súťažili pred prázdnymi štadiónmi. A nechceme šíriť zlé správy o dôležitosti športu postihnutých v tomto kritickom období sveta.
Za každých 30 dolárov, ktoré sa vyzbierajú, Medzinárodný paralympijský výbor požiada Organizačný výbor Rio 2016, aby pozval brazílske dieťa na Paralympiádu – to zahŕňa vstupenku, dopravu a jedlo. Celkový cieľ kampane je vyzbierať 300 000 $, čo by pokrylo náklady až na 10 000 detí, a zatiaľ sa im podarilo vyzbierať už neuveriteľných 150 000 $. „Naši paralympionici nás všetkých inšpirujú a ukazujú, čo je možné. Poďme im ukázať, čo dokážeme my,“ píše sa v kampani.
Foto: Stig Morten Skjæran/wikipedia.com
Súvisiace články:
Čítaj slovenské správy pohodlne aj v mobile. Stiahni si aplikáciu Slovak news reader