Zaujímavosti / 09. jún 2014

Najmenšie a najrozkošnejšie mini autíčka, aké boli kedy vyrobené

Malé autíčka sú jednoducho úžasné. Vyzerajú skvele, nemáte problém s nimi kdekoľvek zaparkovať a jazdenie v nich je predsa len jednoduchšie ako v obrovskom džípe. Ak ste teda fanúšikom Mr. Beanovských áut, pozrite si tie najkrajšie a najrozkošnejšie historické kúsky, ktoré majú dnes nevyčísliteľnú hodnotu.

1959 Autobianchi Bianchina 500 - autíčko vyrobené na základe modelu Fiat 500 bolo k dispozícii v rôznych verziách ako napríklad Berlina, Cabriolet, Trasformabile, Panoramica alebo Furgoncino. Verejnosti sa predstavilo 16. septembra 1957 v milánskom múzeu vedy a techniky a vyrábané bolo až do roku 1970.
BMW Isetta, 1957 - môžeme ho považovať za najlepšie mikro autíčko svojho času, kedy BMW spojilo svoje sily s talianskou spoločnosťou vyrábajúcou chladničky Iso Spa a navrhli „Isetta“. Do auta sa vchádzalo cez predné sklo a vďaka svojmu vzhľadu sa stalo známe ako „buble“ auto. Vyrábalo sa v rôznych krajinách vrátane  Španielska, Belgicka, Francúzska, Brazílie, Nemecka a Spojeného kráľovstva a stále je to najpredávanejší jednovalec na svete s predajom 161 728.
FIAT 600 Multipla - tento klasický obraz minulosti predstavuje Fiat "Multipla" minivan. V Taliansku bol používaný ako taxík ale tiež ako klasické rodinné auto v rôznych častiach Európy. Dosahovalo najväčšiu rýchlosť 91,9 km/h a zrýchlenie z 0 na 50 trvalo 43 sekúnd. V roku 1956, kedy bolo uvedené na trh, sa cena pohybovala okolo 1 300 dolárov.     
Fiat ‘Jolly’ - táto plážová buggy mini Fiatka, veľmi populárna v talianskych prímorských letoviskách, bola vytvorená na základe Fiatu 500, 600, Multipla a Giardiniera. Autíčko malo krásne prútené sedačky a lemovanú vrchnú clonu, ktorá chránila cestujúcich pred stredomorským slnkom.
Fiat Marine “Eden Rock” 1958 - úžasné autíčko, jediné svojho druhu, bolo ideálny dopravným prostriedkom na víkendové prímorské výlety. Drevené lamely obklopujúce lavicu v zadnej časti dodávajú autu eleganciu a relatívne množstvo priestoru. V roku 1957 bolo na parížskej auto šou kúpené rodinou z Ameriky a prevezené do ich rezortu v Kalifornii.
Fuldamobil - oficiálny dizajn tohto trojkolesového auta bol navrhnutý Norbertom Stevensonom, nezávislým novinárom. Autíčko poháňané malým motorom poskytuje priestor pre dve osoby a časom sa stalo obľúbené na štyroch rôznych kontinentoch. Vyrábané bolo v rokoch 1950 až 1969. 
Goggomobil, 1959 Coupe - približne 67 000 týchto nemeckých krások bolo vyrobených medzi 1957 a 1969. Jeho maximálna rýchlosť dosahovala takmer 85 km/h. Tento dvojvalec bol dlhý necelé tri metre a s troškou šťastia ho ešte aj dnes môžete objaviť napríklad na Ebay za 5 000 - 8 000 dolárov.
1960 Goggomobil T-300 - malé futuristické autíčko s ručnou spojkou a motorom za zadnými kolesami ponúkalo nezávislé odpruženie na všetkých kolesách a vzduchom chladený dvojvalcový motor.
The Messerschmitt, 1960 KR200 - trojkolesové auto známe ako Kabinenroller alebo cabin Scooter bolo v rokoch 1955 až 1964 vyrábané v nemeckej továrni výrobcu lietadiel Messerschmitt,  čo by mohlo vysvetliť jeho maličké rozmery. Vyzerá totiž skôr ako pilotná kabína pre staré stíhačky. Maloobchodná cela sa pohybovala okolo 2 500 mariek, vďaka čomu bolo odsúdené na úspech. 
The Mini Mini - nie je oficiálnym modelom Mini, ale aj napriek tomu sa stal trendom medzi mnohými mini nadšencami. Vyzerá, ako keby sme klasické Mini rozdelili na tri časti, vyhodili strechu a prostrednú časť, a prednú so zadnou jednoducho spojili dokopy.
Nissan Figaro - toto malé retro autíčko bolo vyrobené Nissanom a pôvodne sa predávalo len v Japonsku. Napriek tomu sa stalo mimoriadne obľúbeným aj v Anglicku, kde sa následne predávali ojazdené kusy.
Vespa 400 - rozkošné autíčko s motorom vzadu bolo vyrábané ACMA vo Francúzsku od 1957 do 1961 pre taliansku spoločnosť Piaggio. Predávali sa dve verzie - "Lusso" a "Turismo". Tieto dvojmiestne autá mali za sedačkami dostatok priestoru pre batožinu alebo dve malé deti. Cabriolet mal rolovaciu plátennú strechu, ktorá sa dala zrolovať zo záhlavia čelného skla k hornej časti krytu zadného motora.

Monika Budayová/dailynewsdig.com

Čítaj slovenské správy pohodlne aj v mobile. Stiahni si aplikáciu Slovak news reader